НАВЧАННЯ
Що таке кваліфікаційна робота
Кваліфікаційна робота – це вид підсумкової атестації, що може бути передбачений на завершальному етапі здобуття освітнього ступеня бакалавра/магістра для встановлення відповідності набутих здобувачами результатів навчання (компетентностей) стандартам вищої освіти.
Керуємося Положенням про курсові й кваліфікаційні роботи і розробленими кафедрами методичними рекомендації для конкретної спеціальності
Бажаємо цікавих результатів дослідження та успішного захисту!
Щодо перевірки на відсутність плагіату
1. Роботу на плагіат перевіряємо повністю. Всі допоміжні матеріали бажано винести у додатки.
2. Абсурдною є фраза “пороговий відсоток плагіату”. Плагіату не може бути у роботі навіть в обсязі одного речення.
3. UniCheck визначає текстові збіги. Причиною текстових збігів можуть бути цитати (вони в лапках і з посиланням), мовні кліше (вони не займають речення і цілі абзаци!, а лише кілька слів), бібліографічний опис, а також плагіат і самоплагіат.
4. Щодо текстових збігів у першому оглядовому розділі. Оглядовість не означає копіювання з підручників означень, формул, роз’яснень тощо, тобто копіювання взагалі чогось, що не взято в лапки. Огляд полягає в аналізі джерельної бази, щоб визначити актуальність проблеми, а також що вже зроблено і що є невирішеним. Варто порівнювати кілька джерел, перефразовувати і подавати своїми словами фрагменти джерел, які Вам зрозумілі та безпосередньо стосуються Вашого дослідження. З такого опису буде зрозуміло чи володієте Ви означенням або методикою.
Примітка для здобувачів, які мають бажання провести повторну перевірку роботи у системі UniCheck
У разі повторної перевірки роботи з власної ініціативи здобувача (зокрема після коригування роботи у разі виявлення плагіату при первинній перевірці кафедрою) здобувачу слід зайти на офіційний сайт UniCheck й скористатися on-line chat’ом (у правому нижньому куті). Далі згідно з інструкціями перевірити роботу. Результат перевірки й оновлений текст роботи надіслати відповідальному від кафедри за перевірку кваліфікаційних робіт.
Примітка для здобувачів, які повторно захищають кваліфікаційну роботу
У разі повторного складання державних екзаменів чи захисту кваліфікаційних робіт, згідно з пунктом 3.15 Положення про державну екзаменаційну комісію “Студенти, які не атестовані у затверджений для них термін і не склали державні іспити або не захистили випускну роботу (проект), мають право на повторну атестацію в наступний термін роботи екзаменаційної комісії протягом трьох років після закінчення Університету. Повторно складаються тільки ті державні іспити, з яких була отримана незадовільна оцінка, з урахуванням змін у навчальних програмах цих дисциплін.“
Що таке академічна мобільність
Академічна мобільність – це можливість упродовж періоду навчання в університеті провчитись один або більше семестрів в закордонному навчальному чи науковому закладі, де готують фахівців за цією ж спеціальністю, із зарахуванням дисциплін (кредитів) та періодів навчання.
За інформацією щодо доступних програм з академічної мобільності звертайтеся до
Навчально-наукового центру зовнішніх і міжнародних зв’язків
(навчальний корпус № 1, каб. 227, тел 37 35 71, mizhnar2008@ukr.net)
Для участі в програмі академічної мобільності:
- Пишемо заяву про підготовку до навчання за програмою академічної мобільності на ім’я директора інституту/декана факультету. Якщо по Вашій спеціальності є відповідна програма і Ваші академічні успіхи свідчать про бажання до росту й самореалізації, то ННЦ зовнішніх і міжнародних зв’язків підбирає відповідну програму за спеціальністю, проводить перемовини із університетом-партнером для підготовки іменного запрошення, а також консультує щодо отримання візи (тривалість програми не менше трьох місяців).
- Якщо в поточному семестрі у навчальному плані нашого університету є практики, відразу після початку семестру звертаємося на кафедру з проханням розглянути доцільність індивідуального проходження практики (все залежить від строків практики).
- На Вашій випусковій кафедрі знайомимося з координатором з академічної мобільності.
- Разом з координатором аналізуємо відповідність навчального плану нашого університету і навчального плану університету-партнера. У разі розбіжностей формуємо на поточний семестр проект Індивідуального навчального плану з академічної мобільності. Навчальні дисципліни в університеті-партнері підбираємо так, щоб їх максимально перезарахувати за змістом або ж замінити на вибіркові дисципліни.
- Пишемо заяву про переведення на індивідуальний графік навчання і оформляємо Індивідуальний графік навчання за дисциплінами, які не підлягають перезарахуванню (про всяк випадок бажано оформити всі дисципліни). При цьому обмінюємося контактами з викладачами для ефективного віддаленого навчання.
- Отримуємо візу.
- Пакуємо валізу.
Навчаючись в університеті-партнері не забуваємо про рідний університет
- Не пізніше ніж через два тижні після початку навчання у Закладі-партнері повідомляємо координатора з академічної мобільності про узгодженість навчальних планів і (за потреби) необхідність внесення змін до індивідуального навчального плану та індивідуального графіка навчання.
- Раз на два тижні інформуємо координатора з академічної мобільності про хід виконання навчального навантаження за індивідуальним графіком навчання щодо вивчення дисциплін, які частково або повністю не підлягають перезарахуванню.
- Не пізніше, ніж через за три дні після завершення навчання в університеті-партнері оформляємо відкоригований індивідуальний навчальний за поточний семестр, погоджуємо в дирекції/деканаті і подаємо до навчально-методичного відділу.
Що таке індивідуальний графік навчання
Індивідуальний графік навчання дає можливість вибіркового відвідування аудиторних занять. При цьому здобувач вищої освіти (студент) має право освоювати програму з кожної навчальної дисципліни у індивідуальному порядку – шляхом самостійного опрацювання лекційного матеріалу та виконання (як правило, у визначені викладачем терміни) завдань до семінарських, практичних занять, а також завдань для самостійної роботи. Окрім того, студент може мати індивідуальний термін складання семестрового контролю (але не пізніше термінів, встановлених графіком освітнього процесу).
У цьому й полягає суть індивідуального графіку (не плутайте з індивідуальним навчальним планом, який є робочим навчальним документом студента і включає перелік обов’язкових та вибіркових навчальних дисциплін – через наявність вибіркових дисциплін він може бути різним для студентів однієї академічної групи).
Умови переведення на індивідуальний графік навчання
- Право на навчання за індивідуальним графіком мають здобувачі вищої освіти, які з поважних причин не можуть відвідувати заняття у очному форматі (тривала хвороба, перебування за кордоном чи на тимчасово окупованій території, участь у програмі академічної мобільності або інші вагомі обставини).
- Для отримання дозволу на навчання за індивідуальним графіком здобувач вищої освіти подає (або надсилає засобами електронного зв’язку) заяву на ім’я директора інституту/декана факультету з обґрунтуванням причин. За потреби, заяву може погоджувати завідувач випускової кафедри.
- На підставі заяви, погодженої директором інституту/деканом факультету, дирекція готує розпорядження про надання дозволу на навчання за індивідуальним графіком, у якому зазначає прізвище, ім’я, по батькові студента, освітній ступінь, курс, освітню програму, а також семестр (семестри), упродовж якого реалізується таке право.
- За запитом студента дирекція/деканат надає йому витяг з навчального плану (робочий навчальний план на відповідний семестр чи курс) задля поінформованості про обсяг навчальної роботи на семестр чи рік.
- Після отримання дозволу на навчання за індивідуальним графіком студент зобов’язаний приєднатися до Google Classroom з навчальних дисциплін відповідно до індивідуального навчального плану та у повному обсязі виконувати визначені завдання.
- Отримання здобувачем вищої освіти дозволу на навчання за індивідуальним графіком не знімає та не змінює його зобов’язань, визначених «Договором про надання платної освітньої послуги» та «Договором про навчання у закладі освіти».
Як здійснюється контроль за навчанням студента
- Контроль за виконанням здобувачем вищої освіти індивідуального навчального плану покладається на тьютора академічної групи.
- У разі несвоєчасного складання студентом семестрового контролю або наявності заборгованості з 2-х і більше навчальних дисциплін за його результатами, тьютор зобов’язаний проінформувати директора/декана, на підставі чого дирекція/деканат видає розпорядження про скасування дозволу на навчання за індивідуальним графіком.
- Навчально-методичний відділ залишає за собою право проведення моніторингу дотримання порядку навчання студентів за індивідуальним графіком.
Що таке повторне вивчення навчальних дисциплін
Повторне вивчення навчальної дисципліни – можливість повторного вивчення студентом денної чи заочної форми навчання, який не виконав індивідуальний навчальний план попереднього семестру з навчальних дисциплін загальним обсягом не більше 15 кредитів ЄКТС .
Кількість годин, які необхідно прослухати та оплатити як додаткову освітню послугу, визначається як третина аудиторного навантаження Н відповідного навчального курсу в залежності від кількості балів Б після останнього перескладання: (100 – Б)/100 * Н / 3.
Алгоритм реалізації права на повторне вивчення навчальної дисциплін:
- Пишемо заяву на повторне вивчення і погоджуємо її із директором інституту/деканом факультетe.
- Звертаємося завідувачем кафедри, за якою закріплена навчальна дисципліна, щодо підготовки за розрахованою кількістю годин плану повторного вивчення навчальної дисципліни і призначення викладача, який буде проводити заняття і контроль ).
- Подаємо в дирекцію/деканат заяву і план повторного вивчення для погодження і розрахунку вартості.
- На підставі заяви, плану повторного вивчення і квитанції про оплату директор/декан готує наказ про повторне вивчення навчальних дисциплін (не пізніше місяця від початку семестру).
- Підсумковий контроль (без права перескладання) проводить комісія з трьох викладачів кафедри (один з яких завідувач кафедри) не пізніше двох тижнів до початку сесії поточного семестру.
Студент, який не склав іспит/залік після повторного вивчення, відраховується за академічну неуспішність до початку семестрового контролю поточного семестру.
ВІДРЯДЖЕННЯ, КОРИГУВАННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ
Заява на відрядження має бути завізована завідувачем кафедри і директором інституту / деканом факультету
Заява на виготовлення студентського квитка повинна подаватися разом з чеком про оплату
Заява на зміну прізвища
Згоду на обробку персональних даних оформлюємо в дирекції/деканаті
ВІДПУСТКА, ПЕРЕВЕДЕННЯ, ВІДРАХУВАННЯ, ПОНОВЛЕННЯ
Академічна відпустка – перерва у навчанні у зв’язку з обставинами, які унеможливлюють виконання здобувачем вищої освіти освітньої (наукової) програми (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу у разі втрати права на відстрочку від неї, сімейними обставинами тощо)
- Академічна відпустка за станом здоров’я (в дирекцію/деканат довідка лікарсько-консультативної комісії (ЛКК)). У випадку оформлення академічної відпустки за станом здоров’я, студент, що навчається за кошти державного бюджету, має право написати заяву на матеріальну допомогуна період перебування в академічній відпустці за станом здоров’я.
- Академічна відпустка для служби в армії (в дирекцію/деканат надаємо копію повістки)
- Академвідпустка у зв’язку з вагітністю (в дирекцію/деканат надаємо довідку з медичного закладу). Щодо конкретних строків обмежень немає, потрібно орієнтуватись на терміни закінчення семестрів. Проте студентці можуть відмовити в академвідпустці на ранніх місяцях вагітності, якщо на цьому не наполягає лікар.
- Академічна відпустка по догляду за дитиною (в дирекцію/деканат надаємо копію свідоцтва про народження дитини). Академвідпустка у зв’язку з доглядом за дитиною до досягнення нею віку 3-х років.
- Академічна відпустка у зв’язку з навчанням та стажуванням за кордоном (в дирекцію/деканат надаємо підтвердження з навчального закладу, в якому студент навчатиметься або проходитиме стажування).
- Академічна відпустка у зв’язку зі скрутним матеріальним станом (лише для студентів, які навчаються на контрактній основі).